דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלשה צעדים להיכרות עם עולם העבודה - בדרך לבחירת מקצוע, עבודה או תחום לימודים 

מאת    [ 29/10/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1982 פעמים ]

מקורות המידע שבונים את תמונת העולם שלנו לגבי עולם העבודה הם בדרך כלל ההורים והמשפחה הקרובה, קרובים ומכרים, מקצועות נפוצים איתם אנו נפגשים, סדרות טלויזיה ו...אופנה.
את המקצועות בהם עוסקים ההורים שלנו אנחנו מכירים די טוב. אנחנו שומעים סיפורים ומבינים מה הם עושים, באיזו סביבה הם נמצאים, האם וכיצד הם מתקדמים, במה הם מתקשים, ממה הם מרוצים וממה לא.
כנ"ל לגבי אנשים נוספים: קרובי משפחה, הורים של חברים, גם משם מגיעות אלינו פיסות מידע לגבי מקצועות שונים.
מקצועות שכולנו מכירים מחיי היום יום שלנו הם מקצועות ההוראה, מקצועות הרפואה והעזרה ומקצועות השירות (כגון בעלי מסעדות ופאבים). חלום מאד נפוץ ושגור אצל משוחררי צבא הוא להקים פאב, לשבת ולספור את הכסף שנכנס.
סדרות הטלוויזיה של השנים האחרונות מציגות לנו תמונה אופטימית של שוטרים, קרימינולוגים, עורכי דין, פסיכולוגים, שפים. ניתן לראות עליה משמעותית בביקוש להכשרה במקצועות אלה, במקביל להצלחה של סדרת טלויזיה שעוסקת באחד התחומים הנ"ל.

העובדה היא שתמונת עולם העבודה היא הרבה יותר מורכבת מהתמונה השטחית שיש לנו, וחשוב שתהיה בפנינו תמונה מורכבת ומפורטת של עולם העבודה לפני שאנו מחליטים איזה מקצוע מתאים לנו.

מכיוון שההחלטה מה נלמד ובאיזה מקצוע נעסוק היא חשובה ביותר, כדאי שנקדיש זמן לחקור ולהבין את עולם העבודה. להרחיב את התמונה שניצבת בפנינו על מנת שלא נטעה בגלל דלות המידע שעומד לרשותנו על עולם העבודה.

אז איך עושים את זה?

עליכם לקחת על עצמכם את תפקיד "חוקר לנושא עולם העבודה" וזה ידרוש מכם שלשה דברים:

1. כל אדם שאתם פוגשים ויש לכם הזדמנות לדבר איתו - כוונו את השיחה לעולם העבודה. השאלות שתוכלו לשאול הן: במה אתה עוסק? ספר לי קצת (אם זה בסדר מבחינתך) מה עושים במקצוע הזה. איך הגעת לעסוק בתחום זה? ממה אתה מרוצה וממה אינך מרוצה? האם היית ממליץ לאדם שמחפש את דרכו המקצועית לעסוק בתחום שלך?

2. חפשו "ספרות מקצועית" על עולם העבודה: ספרים שמסבירים על מקצועות שונים, כתבות בעיתונים ובאינטרנט על מקצועות ומגמות בתעסוקה. אלו מקצועות נמצאים בעליה ואילו בירידה. מה צפוי בעולם העבודה בשנים הקרובות.

3. עיינו באתרים וקטלוגים של אוניברסיטאות ומכללות כדי להכיר מגוון רחב של מקצועות. חפשו בעיקר להרחיב את הידע שלכם ולקרא על מקצועות שאינכם מכירים.

מחקר שנערך לפני יותר מעשרים שנה מצא שמרבית האנשים מגיעים למקצוע בו הם עוסקים כי נתקלו בו במקרה. אתם יכולים לשפר את היכולת שלכם לפגוש את המקצוע שמתאים לכם אם רק תקדישו זמן לחיפוש ומחקר.

בהצלחה!

דינה קידר, יועצת ארגונית ומגשרת, מאמנת אישית לחיים ומאמנת עסקית. יועצת לעסקים בשלבי הקמה, צמיחה, שיפור תפקוד, ניהול ותוצאות, ייעוץ ואימון להגעה ליעדים אישיים ועסקיים, ליצירת בהירות, לפתרון בעיות. ייעוץ גם במסגרת תכנית החונכות העסקית של התמ"ת. מאמנת לבחירת כיוון תעסוקתי, מומחית באיתור, מיון ובחירת עובדים מתאימים למקומות עבודה 0544-984436 http://keidar.net/lifecoaching/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב